اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا
سرخط خبرها

دلیل نقص فنی هواپیماها در فرودگاه مشهد چیست؟

  • کد خبر: ۱۱۹۳۴۰
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
دلیل نقص فنی هواپیماها در فرودگاه مشهد چیست؟
در چند هفته اخیر ۶ هواپیما در باند ۳۱ فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دچار نقص فنی(حادثه آتش‌سوزی لاستیک)در حین تیک‌آف شده‌اند و پرواز منجر به فرود اضطراری شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نتیجه تحقیقات تیم کارشناسی بر اساس مستندات موجود نشان می‌دهند خرابی باند ۳۱(ترکیدگی رنگ‌های روی باند) فرودگاه مشهد عامل اصلی اخلال در برخی پروازهای اخیر این فرودگاه تشخیص داده شده است.

با توجه به سانحه ترکیدن لاستیک هواپیما در باند شماره ۳۱ فرودگاه مشهد که صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۵/۷ اتفاق افتاد و بررسی اتفاقات مشابه در دو هفته اخیر در این فرودگاه ،برخی کارشناسان صنعت هواپیمایی معتقدند مشکلی در سطح باند این فرودگاه وجود دارد(برجستگی های رنگ آمیزی سطح باند) که تا کنون اظهار نظر رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح نشده است./ شهروندآنلاین

گزارش‌های بررسی حوادث سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد که کیفیت نقاشی روی باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD ، برجستگی هایی نیز بوجود آورده که لاستیک چرخهای هواپیماها را در وزن و سرعت زیاد دچار مشکل می سازد.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری به منظور پیشگیری از رویدادهای مشابه، توصیه‌های ایمنی لازم را صادر کرد و از کلیه شرکت‌های هواپیمایی خواست تا رفع مشکل باند فرودگاه مشهد، از حمل سوخت اضافی در ایستگاه مشهد ممانعت بعمل آورده و حمل سوخت اضافی در هوای گرم و فرودگاههای مرتفع را کنترل و محدود کنند.

منبع: کن نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->